Istoria companiei

Henry Ford a schimbat viața multor oameni, datorită mașinilor practice și accesibile pe care le-a produs. Linia mobilă de asamblare și tehnicile de producție de masă pe care le-a inventat au stabilit standardele prin care avea să fie evaluată activitatea industrială în toată prima jumătate a secolului XX.

Povestea începe în Springwells Township, Wayne County, Michigan, pe 30 iulie 1863, când William și Mary Ford au devenit părinți, la nașterea lui Henry, primul dintre cei șase copii ai familiei. Crescând la o fermă prosperă de familie, el și-a făcut educația într-o școală sătească, ce avea o singură clasă, încă de pe-atunci el a arătat un interes deosebit pentru absolut tot ce ținea de mecanică. Acest interes avea să devină geniu desăvârșit și să îi aducă lui Henry recunoașterea că ‘unul dintre cei mai mari industriași ai lumii’.

Povestea lui Henry Ford

ucenicia

Ucenicia

Henry Ford a început de tânăr. Pe când avea 12 ani, Henry își petrecea cea mai mare parte a timpului într-un mic atelier de mecanică, pe care îl amenajase de unul singur. Aici și-a construit primul motor cu aburi, în 1878, când avea doar 15 ani. Un an mai târziu, avea să plece la Detroit, ca să lucreze ca ucenic mașinist.

primul-sau-vehicol

Primul său vehicul

Culminarea experimentelor sale a constat în construirea unui vehicul auto-propulsat – Quadricycle – în 1896. Primul motor Ford a intrat în istorie direct de pe masa de bucătărie a lui Henry Ford și a fost urmat, în scurt timp, de următorul său proiect - un motor montat pe un cadru cu patru roți de bicicletă – prima mașină Ford.

pe-cont-propriu

Pe cont propriu

După ce a demisionat de la Edison, în 1898, Ford a înființat Detroit Automobile Company. Din nefericire, compania a dat faliment. Dar cum nu-i stătea în obicei să dea înapoi când întâlnea o piedică, el a construit mai multe mașini de curse și a condus, pe 10 octombrie 1901, celebrul ‘Sweepstakes’, smulgându-i victoria campionului Americii, Alexander Winton.

inceputurile-ford-motor-company

Începuturile Ford Motor Company

Istoria mașinii avea să se schimbe pentru totdeauna odată cu înființarea Ford Motor Company, în anul 1903 - moment la care Henry Ford deținea 25.5% din acțiuni și devenea Vicepreședinte și Inginer Șef. La început, fabrica Ford de pe Mack Avenue din Detroit producea numai câteva mașini pe zi - cu doi sau trei oameni la fiecare mașină, cu componente fabricate la comanda de către alte companii. Prima mașină construită de companie a fost vândută pe  23 iulie 1903; iar Henry a devenit Președinte și, trei ani mai târziu, Acționar Majoritar.

Învățarea comerțului.

Ucenicia sa a ținut trei ani, după care Henry s-a întors la Dearborn. În următorii câțiva ani, Henry s-a ocupat cu repararea și operarea motoarelor pe aburi, cu diverse slujbe de scurtă durată într-o fabrică din Detroit, dar și cu îmbunătățirea utilajelor folosite la ferma tatălui său. Anul 1888 a marcat o decizie majoră în viața sa, și anume cea de a se căsători cu Clară Bryant; pentru a-și întreține familia, Henry a preluat conducerea unui gater din regiune.

Următoarea schimbare majoră nu avea să întârzie prea mult: în 1891, Ford lucra, deja, ca inginer la Edison Illuminating Company, în Detroit. Doi ani mai târziu, după ce a fost promovat inginer-șef, Ford avea, în sfârșit, suficient timp și suficiente fonduri pentru a se ocupa mai intens de experimentele personale legate de funcționarea motoarelor cu ardere internă.

invatarea-comertului
inceputurile-ford-motor-company-text

Începuturile Ford Motor Company

Prin modelul T, scos pe piață în 1908, Henry Ford și-a îndeplinit visul de a fabrica un automobil fiabil, eficient și cu un preț rezonabil. Acest vehicul a marcat o nouă era în transportul personal; era ușor de utilizat, întreținut și manevrat pe drumurile accidentate - un succes instantaneu.

O nouă generație

Lucrurile avansau rapid. În anul 1919, Henry și fiul său Edsel au achiziționat întreg stocul de participațiuni al acționarilor minoritari, în valoare de 105.568.858 $, devenind astfel proprietarii companiei. Edsel, care a preluat în acel an funcția de Președinte de la tatăl său, a continuat să ocupe această poziție până la moartea sa, în anul 1943, atunci când Henry Ford a revenit la conducerea companiei.

o-noua-generatie
pensionare

Pensionare

Henry Ford a demisionat, pentru a doua oară, din funcția de președinte al Ford Motor Company in septembrie 1945, fiind urmat în funcție de nepotul său, Henry Ford II. În anul următor, Henry a fost omagiat la Jubileul de aur al Industriei de Automobile Americane, pentru contribuția sa majoră la industria de automobie, iar mai târziu, în cursul aceluiași an, Institutul American al Petrolului i-a înmânat prima medalie de aur pentru contribuția excepțională la bunăstarea umanității.

Sfârșitul unei ere

Henry Ford a murit la reședința sa din Făirlane, în Dearborn, pe 7 aprilie 1947, la 11.40 pm. Avea 83 de ani. La momentul morții sale, inundațiile provocate de râul Rouge River au provocat o cădere a curentului în zonă. Cu lămpile cu cherosen și lumânările aprinse, scena trebuie să fi fost similară cu cea nașterii sale, în urmă cu 83 de ani.

sfirsitul-unei-ere
sigla-ford

Sigla Ford

Sigla ovală Ford este unul dintre cele mai cunoscute simboluri din lume și este folosită în mod regulat de peste 50 de ani. Ovalul nu a fost folosit însă de la începutul companiei – iată cum a evoluat logo-ul Ford de-a lungul anilor.

primul-logo-1903

1903
Primul Logo

Sigla a fost folosită pentru prima oară în comunicare la începutul anului 1903. Prima mașină produsă în serie, modelul A, a primit un tratament special - primul logo Ford pentru mașină a avut un aspect „în tendințe”, cu influențe art nouveau.

sigla-cu-aripi-1906

1906
Sigla cu aripi

În 1906, a apărut o formă mai elaborată a siglei prin scriera stilizată a literelor "F" și "D"- cunoscută sub numele de "siglă cu aripi". Această siglă a fost folosită pe toate mașinile Ford până la sfârșitul anului 1910, când textul a fost revizuit din nou în formă care este încă în uz astăzi. Sigla comercială a fost înregistrată la Oficiul de Brevete din Statele Unite în 1909.

primul-oval-1907

1907
Primul Oval

Primul oval a fost inițial folosit de Ford Motor Company Limited din Marea Britanie. Această siglă ovală a fost folosit pentru a face publicitate mărcii Ford ca "semn distinctiv pentru fiabilitate și economie". Ulterior fiind adoptată și de Ford Motor Company.

definirea-ovalului-1911

1911
Definirea Ovalului

Prin combinarea ovalului cu literele scrise stilizat, Ford a creat sigla definitivă. Vehiculele Ford și comunicatele companiei au continuat să utilizeze literele scrise stilizat până la sfârșitul anilor 1920.

masina-universala

1912
Mașina universală

Pentru o scurtă perioadă de timp, Ford s-a îndepărtat de designul oval și a folosit designul unui triunghi înaripat pe mașinile lor. Concepută pentru a simboliza viteza, ușurință, grația și stabilitatea, sigla a fost produsă în portocaliu sau albastru închis și a purtat pe ea cuvintele "The Universal Car". Henry Ford nu a plăcut designul și a oprit rapid producția siglei.

sigla-ovala-ford

1927
Sigla ovala Ford

Noul model A a fost primul vehicul Ford care plasa pe grila radiatorului sigla ovală Ford. Cu cunoscutul fond albastru regal pe care îl recunoaștem și astăzi, sigla a fost folosită pe majoriatatea mașini până la sfârșitul anilor '50.

Ovalul albastru a dispărut apoi de pe capotele și grilele mașinilor Ford până la mijlocul anilor 1970, fiind înlocuit de cuvântul "Ford". Deși sigla Ford ovală era folosită în mod constant în comunicatele companiei, în această perioadă.

Sigla albastră de astăzi

Din anul 1976, toate mașinile Ford au început să poarte, ca pe un simbol de identificare, sigla ovală Ford colorată în albastru și argintiu, oferind astfel un brand mai ușor de recunoscut în lumea întreagă.

sigla-albastra-de-astazi