Performanţă

Tehnologii avansate


Gama C-MAX lansează tehnologii avansate care sporesc performanţele, durabilitatea şi contribuie la reducerea costului de proprietate. 
 
Poţi alege dintre versiunile actualizate ale motoarelor noastre diesel Duratorq TDCi, motorul nou nouţ pe benzină cu turbocompresor EcoBoost de 1,6 litri şi motoarele diesel Duratec, mereu populare. În plus, motoarele noastre cu emisii reduse de CO2 sunt disponibile cu transmisii avansate, inclusiv o nouă cutie de viteze manuală cu şase trepte, Durashift, utilizată pentru prima oară în cadrul gamei C-MAX şi transmisia automată cu şase trepte de viteză şi dublu ambreiaj, PowerShift.

Motoare şi transmisii



Noul motor pe benzină EcoBoost de 1,6 litri
Noul motor pe benzină EcoBoost de 1,6 litri este disponibil în două variante de putere, 150 CP. Motorul mai puternic de 180 CP asigură o economie de combustibil (mediu urban) de 9,2 litri/100 km (Grand C-MAX) şi de 8,8 litri/100 km (C-MAX) cu emisii de CO2 de 159 g/km (pentru Grand C-MAX) şi de 154 g/km* (pentru C-MAX). Şi mai mult, motoarele EcoBoost asigură o putere îmbunătăţită şi economie de combustibil, reducând în acelaşi timp emisiile de CO2 cu până la 18% în comparaţie cu motorul pe benzină Duratec de 2,0 litri. Inutil să mai spunem că motoarele întrunesc, de asemenea, cerinţele cele mai exigente din prezent privind emisiile globale. 
 
Reacţiile rapide şi gama largă de putere ale EcoBoost la turaţii scăzute combinate cu dimensiunile, greutatea reduse şi consumul mic de combustibil asigură o experienţă mai captivantă a deplasărilor.
 

Motoare diesel Duratorq TDCi modernizate
Motoarele diesel Duratorq TDCi, de 1,6 litri şi 2,0 litri, disponibile în gama C-MAX au fost complet modernizate, pentru a asigura performanţe îmbunătăţite, economie de combustibil şi rafinament. Manevrabilitatea autovehiculului este îmbunătăţită considerabil cu reacţii sporite şi multă putere chiar şi la turaţii reduse ale motorului. 
 
Noul motor Duratorq TDCi de 1,6 litri este disponibil cu nivelurile de putere de 96 CP şi 115 CP. Motorul de 115 CP poate asigura performanţe suplimentare atunci când este necesară o accelerare rapidă. Aceasta este asigurată cu ajutorul supraalimentării, care creşte cuplul maxim de la 270 Nm la 285 Nm timp de până la 15 secunde. Ambele variante asigură niveluri excepţionale ale consumului de combustibil, atingând o economie de combustibil (mediu urban) de 5,4 l/100 km* şi emisii de CO2 de doar 119 g/km în cazul C-MAX (5,8 l/100 km şi 129 g/km în cazul Grand C-MAX). 
 
Cel mai nou motor Duratorq TDCi de 2,0 litri introduce performanţe puternice în seria de motorizare diesel a C-MAX, fără a compromite însă economia de combustibil şi emisiile CO2. Motoarele de 140 CP şi 163 CP asigură mai multă putere, o gamă mai largă a momentului de torsiune şi îmbunătăţesc reacţiile la turaţii reduse ale motorului, garantând în acelaşi timp o economie de combustibil (ciclu urban) de 6,4 l/100 km şi emisii de CO2 de 134 g/km* pentru C-MAX (cu transmisie manuală). În plus, pentru clienţii care au nevoie de un autovehicul cu transmisie automată, mai puţin puternic, există versiunea de 115 CP a motorului Duratorq de 2,0 litri montat împreună cu transmisia automată Ford PowerShift.
 

Alte motoare pe benzină
Gama de motoare pe benzină a seriei C-MAX include, de asemenea, motorul Ford Duratec Ti-VCT de 1,6 litri cu putere de 105 CP şi 125 CP. 
 
Acest motor Ti-VCT agil şi economic, integral din aluminiu, cu 16 supape, a fost optimizat şi ajustat şi mai mult pentru a asigura un consum redus de combustibil şi mai multă performanţă. Cifrele privind economia de combustibil (mediu urban) s-au îmbunătăţit până la 8,7 l/100 km, iar nivelul de emisii de CO2 este de 154 g/km*, pentru C-MAX. 
 
Noul motor de 105 CP atinge o viteză maximă de 180 km/h (112 mph) şi ajunge de la zero la 100 km/h (0-62 mph) în 12,6 secunde. Cu noul motor de 125 CP, viteza maximă atinge 188 km/h (117 mph), în timp ce intervalul de timp de la zero la 100 km/h (0-62 mph) este redus la 11,5 secunde.
 

Transmisie automată cu dublu ambreiaj Ford PowerShift
Poţi alege, de asemenea, transmisia automată extrem de eficientă PowerShift cu şase trepte de viteză şi dublu ambreiaj, care este disponibilă cu versiunile de 163 CP, 140 CP şi 115 CP ale celui mai recent motor diesel Duratorq TDCi de 2,0 litri. 
 
Transmisia PowerShift avansată, cu funcţionare cursivă, are un design cu dublu ambreiaj care îmbină eficienţa, raporturile optimizate de transmisie şi plăcerea deplasărilor specifice unei cutii de viteze manuale cu funcţionarea cursivă şi utilizarea simplă a unei cutii automate. Transmisia este substanţial mai eficientă decât în cazul versiunilor convenţionale, fapt ce conduce la niveluri impresionante ale economiei de combustibil şi emisii reduse de CO2. Cu ajutorul motorului Duratorq TDCi, de 2,0 litri, cu 163 CP, modelul C-MAX cu transmisie Ford PowerShift are un consum de combustibil (mediu urban) de 7,1 l/100 km şi emisii de CO2 de 149 g/km*, dispunând în acelaşi timp de un interval incredibil de accelerare de la 0 la 100 km/h de 9,3 secunde.

Noua transmisie manuală cu şase trepte de viteză Ford Durashift
Modelele C-MAX şi Grand C-MAX prevăzute cu motorul pe benzină EcoBoost de 1,6 litri şi motorul diesel Duratorq TDCi de 1,6 litri sunt disponibile cu noua cutie de viteze manuală cu şase trepte. 
 
Noua transmisie Durashift înlocuieşte cutiile existente cu cinci trepte cu un design care este extrem de uşor şi compact pentru puterea furnizată. Noua transmisie este cu 30% mai uşoară decât alte cutii manuale cu şase trepte de viteză, în timp ce are aceleaşi dimensiuni şi greutate cu transmisia curentă cu cinci trepte de viteză, pentru autovehiculele mici, în ciuda faptului că dispune de raportul suplimentar şi un cuplu cu până la 50% mai mare. 
 
Pentru a reduce şi mai mult consumul, noul design reduce pierderile de eficienţă, cum ar fi scurgerea uleiului la nivelul transmisiei. Acesta asigură, de asemenea, schimburi ale treptelor de viteză de cea mai bună calitate cu maximă precizie şi economie. 
 
*Notă: toate cifrele referitoare la emisiile de CO2 în g/km şi cifrele referitoare la consumul de combustibil provin de pe urma unor teste aprobate oficial, în conformitate cu directiva CE 93/116/CE. Cifrele citate referitoare la economia de combustibil sunt bazate pe Directiva Europeană privind Economia de combustibil, UE 80/1268/CEE şi diferă de rezultatele per ciclu de condus din alte regiuni ale lumii.

Tehnologii auto



Sistem de asistenţă activă la parcare*
Sistemul de asistenţă activă la parcare te ajută să parchezi în spaţii care sunt doar de 1,2 ori mai mari decât lungimea vehiculului tău. În plus, va realiza chiar o manevră de parcare laterală semiautomată. Acesta utilizează senzori instalaţi în caroserie; astfel, şoferul trebuie doar să apese pe pedala de acceleraţie, să schimbe treptele de viteză sau să frâneze – de manevrarea volanului ocupându-se sistemul. Semnalele de avertizare sonore şi informaţiile afişate pe ecranul consolei centrale îl ghidează pe şofer până la finalizarea cu succes a manevrei de parcare.
*Dotare opţională pentru C-MAX şi Grand C-MAX.
 

Sistem de asistenţă pentru unghiul mort*
Acest asistent vizual de înaltă tehnologie este oferit pentru a transforma călătoriile în experienţe mai relaxante, în special, pe autostradă. Atunci când un alt autovehicul pătrunde în zona de unghi mort, sistemul te alertează prin intermediul lămpilor de avertizare montate în oglinzile laterale.
*Dotare opţională.
 

Controlul vectorului de cuplu de torsiune
Îmbunătăţeşte stabilitatea în virajele strânse prin aplicarea forţei de frânare în partea interioară a roţii şi transferarea puterii către partea exterioară a roţii. Parcurgerea virajelor se face într-un mod sigur mulţumită tracţiunii sporite şi subvirării reduse.
 

Program de control electronic al stabilităţii (ESP) cu Control al Tracţiunii (TA) şi Sistem de asistenţă la frânarea de urgenţă (EBA)
Programul electronic de stabilitate de ultimă generaţie este elementul central al numeroase dotări de siguranţă activă. Acesta monitorizează deplasarea autovehiculului şi este întotdeauna gata să intervină în mod efectiv – şi adesea imperceptibil – atunci când este necesar. Deoarece sistemul nu poate fi dezactivat, un nou mod de asistenţă redusă ajută autovehiculul în condiţii de tracţiune pe carosabil alunecos, cum ar fi scoaterea autovehiculului dintr-un strat adânc de zăpadă. 
 
ESP include, de asemenea, Controlul tracţiunii pentru a elimina rotirea excesivă în gol a roţilor şi pentru a garanta tracţiune, performanţe şi stabilitate optime. Pentru situaţiile în care trebuie să opreşti rapid, EBA asigură faptul că forţa deplină de frânare este disponibilă la nevoie, ajutând la reducerea distanţelor de oprire în caz de urgenţă. Şi, dacă ai nevoie să frânezi puternic, avertismentul de frânare de urgenţă luminează intermitent lămpile din spate, pentru a alerta ceilalţi şoferi.
 
Suspensie montată în rama auxiliară
Sistemul îmbunătăţit de suspensii din gama C-MAX reduce frecarea la schimbarea direcţiei şi îmbunătăţeşte controlul manevrării. Sistemele de suspensie faţă şi spate sunt montate pe rama auxiliară a vehiculului, fapt ce contribuie la asigurarea unor performanţe optime, direcţie stabilă şi o călătorie în totalitate confortabilă.

Direcţie şi manevrabilitate
Sistemul de direcţie cu pinion şi cremalieră cu asistenţă hidraulică oferă cel mai bun feedback posibil la manevrarea volanului. Pentru a genera o stabilitate mai bună, o atenţie specială a fost acordată reglării sistemelor de suspensie şi direcţie.

Sistem de direcţie asistată electro-hidraulic (EHPAS)
Sistemul poate determina cu uşurinţă situaţiile individuale, precum călătoriile pe drumurile de ţară sau parcarea, şi poate aplica automat nivelul precis de asistenţă hidraulică. Pe măsură ce viteza creşte, este necesară mai puţină asistenţă la viraj, iar EHPAS rigidizează automat direcţia pentru un mai bun feedback şi contact cu şoseaua. Parte integrantă din sistemul de direcţie, sistemul de compensare la deplasarea pe drumuri dificile reduce eforturile deranjante de menţinere a direcţiei atunci când te deplasezi pe drumuri cu un nivel denivelări puternice sau cu vânt lateral constant. În plus, EHPAS asigură asistenţă electrică numai atunci când este nevoie, fapt ce poate reduce consumul de combustibil cu până la 3% în comparaţie cu un sistem hidraulic de servodirecţie convenţional.