Siguranţă şi securitate

Protecţie de înalt nivel


Autovehiculele Ford C-MAX şi Grand C-MAX au fost dezvoltate pentru a proteja ocupanţii cu niveluri excepţionale de siguranţă activă şi pasivă. Seria include cele mai noi tehnologii de siguranţă şi reţinere, plus o structură reproiectată a caroseriei care a fost dezvoltată pentru a întruni cele mai exigente standarde de siguranţă din lume.

Siguranţă pasivă


Sistem Inteligent de Protecţie (IPS)
C-MAX şi Grand C-MAX demonstrează angajamentul nostru privind construirea unor autovehicule care pun pe primul loc siguranţa ta şi a familiei tale. 
 
Prin utilizarea celor mai recente tehnologii în domeniul protecţiei şoferului şi pasagerilor, pachetul nostru de siguranţă pasivă denumit IPS este prevăzut pentru a asigura calificativul maxim de 5 stele Euro NCAP pentru protecţia ocupanţilor adulţi. Acesta include următoarele sisteme avansate, gata să intre în acţiune într-o fracţiune de secundă:
  • Airbaguri de dimensiuni normale pentru şofer (60 l) şi pentru pasageri (110 l) ce includ cea mai modernă tehnologie de umflare într-o singură etapă*
  • Dispozitive de pretensionare a centurilor de siguranţă de înaltă putere şi limitatoare de sarcină pentru centurile scaunelor din faţă
  • Airbaguri laterale tip cortină, ca dotare standard, pentru ocupanţii primului şi celui de-al doilea rând de scaune şi airbaguri laterale pentru protecţia zonei toracice pentru pasagerii din faţă
  • Coloană de direcţie pliabilă care se distanţează de şofer în cazul unei coliziuni şi este optimizată pentru absorbţia energiei şi protecţia picioarelor.
  • Sistem de prevenire a intruziunii pedalelor (PIPS), în care pedalele de siguranţă se pliază la distanţă de şofer pentru a preveni accidentarea acestuia în cazul unui impact
  • Sistem de protecţie pasivă împotriva leziunilor cervicale pentru locurile din faţă, pentru a ajuta şoferul şi pasagerul faţă să evite leziunile cauzate de un impact din spate
  • Centuri de siguranţă cu prindere în trei puncte, în toate poziţiile, cu armături ajustabile pe înălţime pentru centurile scaunelor din faţă
  • Sisteme de reamintire pentru fixarea centurii de siguranţă pentru şofer şi pasagerul din faţă şi pentru cel de-al doilea şi cel de-al treilea rând de scaune (exclusiv pentru Grand C-MAX cu 7 locuri)
  • Sisteme de prindere pentru scaunele pentru copii ISOFIX pe scaunele laterale din cel de-al doilea rând
  • Aprobare pentru scaunele universale pentru copii ISOFIX
  • Kit opţional pentru dezactivarea airbagului pentru pasager (montat de dealer)
  • Optimizare suplimentară pentru o gamă largă de profiluri pentru diferite conformaţii ale pasagerilor
  • Sistem de detectare a severităţii impactului cu senzori care oferă informaţii autovehiculului despre măsurile de siguranţă ce pot fi utilizate pentru optimizarea protecţiei
  • Avertisment automat de pericol - se activează automat în caz de accident
*Notă: scaunele de copii nu trebuie poziţionate niciodată pe scaunul pasagerului din dreapta, atunci când autovehiculul Ford este echipat cu airbag funcţional pentru scaunul pasagerului din faţă. Cel mai sigur loc pentru copii este pe scaunele din rândul doi, cu un sistem adecvat de reţinere.

Siguranţă activă



Controlul vectorului de cuplu de torsiune
Îmbunătăţeşte stabilitatea în virajele strânse prin aplicarea forţei de frânare în partea interioară a roţii şi transferarea puterii către partea exterioară a roţii. Parcurgerea virajelor se face într-un mod sigur mulţumită tracţiunii sporite şi subvirării reduse.

Controlul patinării la acţionarea frânei de motor
Îmbunătăţeşte stabilitatea autovehiculului în condiţii de carosabil alunecos, prin sporirea cuplului motorului în scopul prevenirii blocării roţilor de tracțiune, drept urmare a unui efect puternic al frânei de motor. Sistemul reaccelerează roţile care patinează pentru a creşte forţa de tracţiune dintre anvelope şi carosabil.

Sistem de anti-blocare a punţii spate
Atunci când pe puntea faţă a unui autovehicul cu un grad ridicat de încărcare este activ sistemul de frânare cu anti-blocare roţi (ABS), forţa de frânare de pe puntea spate creşte în mod automat pentru a maximiza performanţele la frânare.
 

Program de control electronic al stabilităţii (ESP) cu Controlul Tracţiunii (TA)
Programul electronic de stabilitate de ultimă generaţie este elementul central al numeroase dotări de siguranţă activă. Acesta monitorizează deplasarea autovehiculului şi este întotdeauna gata să intervină în mod efectiv – şi adesea imperceptibil – atunci când este necesar. Deoarece sistemul nu poate fi dezactivat, un nou mod de asistenţă redusă ajută autovehiculul în condiţii de tracţiune pe carosabil alunecos, cum ar fi scoaterea autovehiculului dintr-un strat adânc de zăpadă. ESP include, de asemenea, Controlul tracţiunii pentru a elimina rotirea excesivă în gol a roţilor şi pentru a garanta tracţiune, performanţe şi stabilitate optime.
 

Avertizare la frânarea de urgenţă
Această funcţie activează automat luminile de avarie în timpul unei frânări de urgenţă pentru a avertiza autovehiculele din spate.

Încărcarea prealabilă a sistemului electronic de frânare
Atunci când autovehiculul recunoaşte o potenţială situaţie de oprire de urgenţă, sistemul de control electronic al stabilităţii pre-încarcă sistemul de frânare, reducând spaţiul dintre plăcuţele de frână şi discuri pentru a contribui la reducerea distanţei de oprire.
 
Sistemul de asistenţă la frânarea de urgenţă
Contribuie la realizarea celei mai bune frânări în timpul unei situaţii de urgenţă prin creşterea presiunii asupra frânelor în cazul în care sistemul detectează faptul că şoferul nu a aplicat destulă presiune.
 

Sistem de asistenţă la pornirea din rampă (HSA)
Acest sistem inovator previne alunecarea în spate atunci când porneşti din rampă. După ce eliberezi pedala de frână în poziţia de staţionare, tehnologia menţine roţile frânate, permiţând şoferului să se mişte în siguranţă.

Sistem de stabilizare a remorcii
Asigură un nivelul suplimentar de încredere şi control la tractarea unei remorci. Acesta utilizează o combinaţie de tehnologii pentru a detecta şi aplica contramăsuri la nivelul motorului şi al sistemului de frânare care corectează mişcarea de balansare a remorcii.

Asistenţă activă



Dispozitiv ajustabil de limitare a vitezei
Făcând parte din tempomat, acest sistem îţi permite să setezi viteza maximă proprie. Sistemul de management al motorului se asigură că viteza autovehiculului se menţine între limitele setate, ajutându-te să te concentrezi asupra drumului din faţă şi nu asupra vitezometrului. (Dotare opţională pentru Trend şi Titanium)
 

Sistem de asistenţă pentru unghiul mort*
Acest asistent vizual de înaltă tehnologie este oferit pentru a transforma călătoriile în experienţe mai relaxante, în special, pe autostradă. Atunci când un alt autovehicul pătrunde în zona de unghi mort, sistemul te alertează prin intermediul lămpilor de avertizare montate în oglinzile laterale.
*Dotare opţională.
 

Fază lungă automată şi ştergătoare de parbriz cu senzor de ploaie
Sistemul comută automat farurile de la faza lungă la faza scurtă de îndată ce sistemul detectează trafic din sens opus sau un nivel de iluminare predefinit. De asemenea, acest sistem detectează faptul că drumul este liber şi activează din nou faza lungă. 
 
Cu şase niveluri de sensibilitate, ştergătoarele automate de parbriz de pe C-MAX intră în acţiune de la prima picătură de ploaie, mărindu-şi viteza pentru a se adapta oricăror condiţii meteo. Acestea sunt mai comode şi pot contribui la sporirea gradului tău de concentrare în condiţii solicitante de drum.
 

Sistem de asistenţă activă la parcare*
Te ajută să parchezi în spaţii care sunt doar de 1,2 ori mai mari decât lungimea vehiculului tău. După confirmarea faptului că spaţiul este suficient de mare, sistemul ghidează volanul în timp ce ţie nu îţi mai rămâne decât să controlezi pedalele. Indicatoarele audio şi video te ajută să efectuezi manevrele necesare. 
*Dotare opţională.
 

Securitate


Sistem pasiv anti-furt (PATS)
Atunci când trebuie să-ţi laşi undeva autovehicul C-MAX, vrei să ştii că se poate apăra singur. Tocmai de aceea am încorporat atât de multe dotări de siguranţă:
 
  • Toate încuietorile sunt de înaltă securitate, au sistem anti-şoc şi sunt protejate cu armături ranforsate
  • Imobilizatorul avansat PATS de la Ford menţine motorul dezactivat până la introducerea în contact a cheii tale cu cod unic
  • Alarmă de perimetru cu senzori interiori de monitorizare acustică (dotare opţională)
  • Cheie şi închidere centralizată acţionată cu cheia manuală (Sistemul FordKeyFree este disponibil ca dotare opţională)
  • Funcţie de închidere generală a geamurilor electrice
Blocare dublă cu deschidere/închidere centralizată
Funcţia C-MAX cu cheie şi dublă încuiere înseamnă că poţi închide de la distanţă toate geamurile electrice şi poţi bloca complet toate uşile. Astfel, dacă un intrus intră spărgând geamurile, nu va putea deschide uşile din interior. Poţi activa blocarea dublă apăsând de două ori butonul de încuiere de pe tocul cheii tale. De asemenea, poţi deschide toate geamurile maşinii apăsând şi ţinând apăsat butonul de „descuiere”. Pentru a le închide, menţine apăsat butonul de încuiere din nou.
 

Încuietori electrice pentru protecţia copiilor
Un simplu comutator de comandă îţi permite să-ţi menţii în siguranţă pasagerii importanţi de pe locurile din spate. Poţi activa sau dezactiva electronic încuietorile pentru protecţia copiilor de pe uşile din spate, mult mai confortabil decât în cazul încuietorilor mecanice convenţionale pentru protecţia copiilor. Comutatorul de pe panoul portierei şoferului controlează, de asemenea, funcţia de dezactivare a geamurilor electrice spate. Un aspect important este acela că încuietorile sunt dezactivate în mod automat în cazul unei coliziuni.

Sisteme de alarmă
Alarma combinată Thatcham de categoria 1 şi imobilizatorul nu numai că sporesc siguranţa autovehiculului, ci contribuie şi la reducerea primelor de asigurare. Această alarmă este declanşată atunci când un intrus încearcă să deschidă geamurile, capota sau portbagajul. De asemenea, protejează sistemul audio şi foloseşte senzorul acustic pentru a monitoriza mişcările din interiorul vehiculului.

Alarmă Thatcham de categoria 1 cu senzori interiori şi dispozitiv sonor de siguranţă a bateriei
Dispozitivul sonor de siguranţă a bateriei reprezintă un sistem suplimentar de alarmă care este activat direct la încuierea vehiculului. Dispozitivul sonor are propria sa baterie şi va emite o alarmă chiar dacă cineva deconectează bateria vehiculului sau chiar dispozitivul sonor de siguranţă al bateriei.