Istoria Companiei

Henry Ford a schimbat viața multor oameni, datorită mașinilor practice și accesibile pe care le-a produs. Linia mobilă de asamblare și tehnicile de producție de masă pe care le-a inventat au stabilit standardele prin care avea să fie evaluată activitatea industrială în toată prima jumătate a secolului XX.

Povestea începe în Springwells Township, Wayne County, Michigan, pe 30 iulie 1863, când William și Mary Ford au devenit părinți, la nașterea lui Henry, primul dintre cei șase copii ai familiei. Crescând la o fermă prosperă de familie, el și-a făcut educația într-o școală sătească, ce avea o singură clasă, încă de pe-atunci el a arătat un interes deosebit pentru absolut tot ce ținea de mecanică. Acest interes avea să devină geniu desăvârșit și să îi aducă lui Henry recunoașterea că ‘unul dintre cei mai mari industriași ai lumii’.

Povestea lui Henry Ford

Ucenicia

Henry Ford a inceput de tanar. Pe cand avea 12 ani, Henry isi petrecea cea mai mare parte a timpului intr-un mic atelier de mecanica, pe care il amenajase de unul singur. Aici si-a construit primul motor cu aburi, in 1878, cand avea doar 15 ani. Un an mai tarziu, avea sa plece la Detroit, ca sa lucreze ca ucenic masinist.

Renovare. Inovatie.

Ford incearca mereu sa deschida drumul pe pista tehnologiilor, de la trapa electrica din 1971 pana la MyKey din 2015.

Evolutia productiei de masa

Henry Ford si-a creat prima linie de asamblare in 1913 si a revolutionat procesele de fabricatie ale modelului Ford T. Aceasta linie de asamblare, construita la prima fabrica Ford din Highland Park, Michigan, a devenit punctul de referinta pentru metodele de productie in masa din intreaga lume.

Invatarea comertului.

Ucenicia sa a tinut trei ani, dupa care Henry s-a intors la Dearborn. In urmatorii cativa ani, Henry s-a ocupat cu repararea si operarea motoarelor pe aburi, cu diverse slujbe de scurta durata intr-o fabrica din Detroit, dar si cu imbunatatirea utilajelor folosite la ferma tatalui sau. Anul 1888 a marcat o decizie majora in viata sa, si anume cea de a se casatori cu Clara Bryant; pentru a-si intretine familia, Henry a preluat conducerea unui gater din regiune.

Urmatoarea schimbare majora nu avea sa intarzie prea mult: in 1891, Ford lucra, deja, ca inginer la Edison Illuminating Company, in Detroit. Doi ani mai tarziu, dupa ce a fost promovat inginer-sef, Ford avea, in sfarsit, suficient timp si suficiente fonduri pentru a se ocupa mai intens de experimentele personale legate de functionarea motoarelor cu ardere interna. 

Inceputurile Ford Motor Company

Prin modelul T, scos pe piata in 1908, Henry Ford si-a indeplinit visul de a fabrica un automobil fiabil, eficient si cu un pret rezonabil. Acest vehicul a marcat o noua era in transportul personal; era usor de utilizat, intretinut si manevrat pe drumurile accidentate - un succes instantaneu.

O noua generatie

O noua generatie

Lucrurile avansau rapid. In anul 1919, Henry si fiul sau Edsel au achizitionat intreg stocul de participatiuni al actionarilor minoritari, in valoare de 105.568.858 $, devenind astfel proprietarii companiei. Edsel, care a preluat in acel an functia de Presedinte de la tatal sau, a continuat sa ocupe aceasta pozitie pana la moartea sa, in anul 1943, atunci cand Henry Ford a revenit la conducerea companiei.

Pensionare

Henry Ford a demisionat, pentru a doua oara, din functia de presedinte al Ford Motor Company in septembrie 1945, fiind urmat in functie de nepotul sau, Henry Ford II. In anul urmator, Henry a fost omagiat la Jubileul de aur al Industriei de Automobile Americane, pentru contributia sa majora la industria de automobie, iar mai tarziu, in cursul aceluiasi an, Institutul American al Petrolului i-a inmanat prima medalie de aur pentru contributia exceptionala la bunastarea umanitatii.

Sfarsitul unei ere

Henry Ford a murit la resedinta sa din Fairlane, in Dearborn, pe 7 aprilie 1947, la 11.40 pm. Avea 83 de ani. La momentul mortii sale, inundatiile provocate de raul Rouge River au provocat o cadere a curentului in zona. Cu lampile cu cherosen si lumanarile aprinse, scena trebuie sa fi fost similara cu cea nasterii sale, in urma cu 83 de ani.

Sigla Ford

Sigla ovala Ford este unul dintre cele mai cunoscute simboluri din lume si este folosita in mod regulat de peste 50 de ani. Ovalul nu a fost folosit insa de la inceputul companiei – iata cum a evoluat logo-ul Ford de-a lungul anilor.

1903 Primul Logo

Sigla a fost folosita pentru prima oara in comunicare la inceputul anului 1903. Prima masina produsa in serie, modelul A, a primit un tratament special - primul logo Ford pentru masina a avut un aspect „in tendinte”, cu influente art nouveau.

1906 Sigla cu aripi

In 1906, a aparut o forma mai elaborata a siglei prin scriera stilizata a literelor "F" si "D"- cunoscuta sub numele de "sigla cu aripi". Aceasta sigla a fost folosita pe toate masinile Ford pana la sfarsitul anului 1910, cand textul a fost revizuit din nou in forma care este inca in uz astazi. Sigla comerciala a fost inregistrata la Oficiul de Brevete din Statele Unite in 1909.

1907 Primul Oval

Primul oval a fost initial folosit de Ford Motor Company Limited din Marea Britanie. Aceasta sigla ovala a fost folosit pentru a face publicitate marcii Ford ca "semn distinctiv pentru fiabilitate si economie". Ulterior fiind adoptata si de Ford Motor Company.

1911 Definirea Ovalului

Prin combinarea ovalului cu literele scrise stilizat, Ford a creat sigla definitiva. Vehiculele Ford si comunicatele companiei au continuat sa utilizeze literele scrise stilizat pana la sfarsitul anilor 1920.

1912 Masina universala

Pentru o scurta perioada de timp, Ford s-a indepartat de designul oval si a folosit designul unui triunghi inaripat pe masinile lor. Conceputa pentru a simboliza viteza, usurinta, gratia si stabilitatea, sigla a fost produsa in portocaliu sau albastru inchis si a purtat pe ea cuvintele "The Universal Car". Henry Ford nu a placut designul si a oprit rapid productia siglei.

1927 Sigla ovala Ford

Noul model A a fost primul vehicul Ford care plasa pe grila radiatorului sigla ovala Ford. Cu cunoscutul fond albastru regal pe care il recunoastem si astazi, sigla a fost folosita pe majoriatatea masini pana la sfarsitul anilor '50.

Ovalul albastru a disparut apoi de pe capotele si grilele masinilor Ford pana la mijlocul anilor 1970, fiind inlocuit de cuvantul "Ford". Desi sigla Ford ovala era folosita in mod constant in comunicatele companiei, in aceasta perioada.

Sigla albastră de astăzi

Din anul 1976, toate mașinile Ford au început să poarte, ca pe un simbol de identificare, sigla ovală Ford colorată în albastru și argintiu, oferind astfel un brand mai ușor de recunoscut în lumea întreagă.